Про це заявив у четвер прем'єр-міністр Микола Азаров на брифінгу у Києві.
"Укрупнення шкіл там, де це необхідно, - процес неминучий. Але він має бути підготовлений і повинен проводитися з мінімальною шкодою для людей. Це - найголовніша умова", - наголосив М. Азаров.
Він повідомив, що зараз в Україні значно скоротилася кількість учнів, і у деяких школах навчаються 6-10 осіб.
"Чи може така школа повноцінно давати знання? Чи можна в цю школу, наприклад, вкладати кошти на створення комп'ютерних класів і забезпечувати сучасним навчальним обладнанням? Процес укрупнення шкіл - об'єктивний і неминучий", - повідомив прем’єр-міністр.
Однак, за словами Азарова, укрупнення має відбуватися за двох умов – щоб на це погоджувалися батьки та щоб адміністрації на місцях створили умови для переведення школярів до нових шкіл.
У зв’язку з цим має бути вирішене питання забезпечення учнів шкільними автобусами, або переведення школярів до найближчих навчальних закладів.
При переведенні школярів має бути витриманий норматив про навчання в одному класі не більше 25 осіб, нагадав Азаров.
Не менш важливим питанням, за його словами, є працевлаштування вчителів із закритих шкіл в інші навчальні заклади.
Водночас прем'єр-міністр повідомив, що відповідно до законодавства, рішення про укрупнення шкіл приймають органи місцевої влади, а Міністерство освіти і науки, молоді та спорту надає їм лише методичні вказівки.
"Насправді, на місцях видніше, яку політику щодо освіти необхідно здійснювати. На них покладена відповідальність за доставку школярів, за організацію освіти, за працевлаштування вчителів. Це ж вони займаються цими справами. З них і питати треба", - зазначив Азаров.
Крім того, М. Азаров підкреслив, що конфліктні ситуації, пов'язані з укрупненням чи закриттям шкіл в Україні, є поодинокими.
"Україна – єдина країна, де існують школи з невеликою кількістю учнів. Якщо в одній школі навчаються менш ніж 7 осіб, а в іншій – близько 500, проводять олімпіади, працює басейн, то в якій школи рівень освіти краще, - прокоментував закриття шкіл міністр освіти і науки Табачник. – Ми маємо зберігати єдиний навчально-методичний простір країни".